salata
Τι είναι DASH δίαιτα
13 Ιουλίου 2018
diatrofi
Πόσο σημαντική είναι η μείωση σωματικού βάρους ;
16 Ιουλίου 2018

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΤΑΣΙΚΟΥΣ

upertash

upertasikoi kai diatrofh

  1. Το επιτρεπόμενο αλάτι είναι κατά το μαγείρεμα , και μπορείτε κατά προσέγγιση να προσθέσετε μια κουταλιά του γλυκού σε μια κατσαρόλα φαγητού για 4 άτομα , δηλ. εάν είναι 2 άτομα τότε χρησιμοποιείτε τη κοφτή κουταλιά του γλυκού , δηλ. πολύ λίγο . Στο τραπέζι δεν πρέπει να υπάρχει αλάτι !!! Στις σαλάτες βάζετε ξύδι, λεμόνι μπαχαρικά .

Ίδιος κανόνας ισχύει και για τα μείγματα μπαχαρικών με αλάτι.

  1. Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε κύβους ζωμών, κέτσαπ , μουστάρδες , ορεκτικά , σάλτσες .
  2. Πρέπει να αποφεύγονται τρόφιμα σε άλμη όπως τουρσί, πίκλες, ελιές, τόνος
  3. Υπάρχει αρκετό αλάτι και στο ψωμί . Δέκα φέτες ψωμιού περιέχουν σχεδόν το ημερήσιο όριο αλατιού !!!. Έτσι το ψωμί πρέπει να καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες 1-2 φέτες την ημέρα, ή 2-3 φρυγανιές
  4. Αποφεύγουμε τα αλμυρά σνάκς : πατατάκια, γαριδάκια, κρακεράκια, αλμυρό ποπκόρν ,αλμυροί ξηροί καρποί
  5. Αποφεύγουμε καπνιστά κατεργασμένα ή παστά : παστά ψάρια, ζαμπόν, μπέικον, λουκάνικα, αλλαντικά .
  6. Αποφεύγουμε έτοιμα προπαρασκευασμένα φαγητά και κονσέρβες : έτοιμα φαγητά, έτοιμες σούπες για μαγείρεμα, πίτσα, έτοιμα φαγητά για ζέσταμα και κατανάλωση
  7. Αποφεύγουμε τα αλμυρά τυριά, κασέρια , Αντικαταστήστε τα με τυροκομικά χαμηλά σε αλάτι και λιπαρά , για παράδειγμα ανθότυρο ή νηστίσιμο κασέρι .
  8. Όταν καταναλώνετε συσκευασμένες τροφές παρατηρείτε την ετικέτα και αναζητήστε την περιεκτικότητα σε αλάτι ή νάτριο , πρέπει να χρησιμοποιείτε αυτά που περιέχουν κάτω από 5% των ημερησίων αναγκών δηλ. λιγότερο από 150 μικρογραμμάρια νατρίου (150 mg) .
  9. Αλκοόλ πρέπει να αποφεύγεται γενικά ιδιαίτερα το κρόκινο κρασί και τα σκληρά ποτά όπως το τσίπουρο .Σε μικρές ποσότητες επιτρέπεται , δηλ. 2-3 ποτά ανά εβδομάδα .
  10. Κάπνισμα πρέπει να διακόπτεται ή να τουλάχιστον να μειώνεται . Πρέπει να έχετε υπόψιν ότι όσοι καπνίζουν μέχρι 3 τσιγάρα ημερησίως διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο με αυτούς που καπνίζουν 10 τσιγάρα ,και αυτοί που καπνίζουν περίπου 10 τσιγάρα κινδυνεύουν με αυτούς που καπνίζουν 20 κτλ.
  11. Άσκηση πρέπει να γίνεται καθημερινά με 30 λεπτά αερόβιας άσκησης δηλ. γρήγορο περπάτημα, τζόκινγκ , ποδήλατο .

Ιδιαίτερα η άσκηση μειώνει την διαστολική πίεση .

  1. Αυξάνουμε τις τροφές που μειώνουν την πίεση όπως είναι φρούτα και κυρίως μπανάνες (περιέχουν πολύ κάλιο), λεμόνι, σκόρδο, λιναρόσπορος, λαχανικά .
  2. Μειώνουμε τροφές που ανεβάζουν την πίεση εκτός από τα αλμυρά φαγητά αυξάνουν την πίεση ανάλατες ελιές , καρύδια (σε μεγάλες ποσότητες), το κεραμίδι (σε μεγάλη ποσότητα ) και τα αναψυκτικά .
  3. Νερό: πίνετε 8-10 ποτήρια νερού σε καθημερινή βάση . Να μην προτιμάτε το νερό της βρύσης χωρίς να είναι φιλτραρισμένο ή βρασμένο !!!

 

A+-
Αντίθεση